روز جهانی کار و کارگر گرامی باد

      
۱۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۹

رونمایی ۱۵۰۰ فرصت سرمایه‌گذاری در نمایشگاه گردشگری تهران/ حضور ۲۰  اینفلوئنسر خارجی در نمایشگاه امسال

معاون گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی از حضور ۱۱ کشور خارجی در هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع وابسته تهران خبر داد و گفت: در این دوره از نمایشگاه، نمایندگان و فعالان صنعت گردشگری از کشور‌های روسیه، ترکیه، مالزی، اندونزی، تایلند، ازبکستان، ویتنام، تاجیکستان، زیمباوه، تانزانیا و سریلانکا حضور دارند.
کد خبر: ۹۸۳۰۰

رونمایی ۱۵۰۰ فرصت سرمایه‌گذاری در نمایشگاه گردشگری تهران/ حضور ۲۰  اینفلوئنسر خارجی در نمایشگاه امسال

به گزارش خبرنگار مانا، علی اصغر شالبافیان معاون گردشگری کشور در نشست خبری هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع وابسته تهران که عصر امروز برگزار شد، از برگزاری این نمایشگاه از ۲۳ الی ۲۶ بهمن ماه امسال خبر داد و گفت: این نمایشگاه یکی از بزرگترین نمایشگاه‌های ایران محسوب می‌شود.

معاون گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، تصریح کرد: این نمایشگاه در ۲۰ سالن و در فضایی بالغ بر ۶۰ هزار متر مربع برگزار می‌شود که ۳۰ هزار متر مربع غرفه‌سازی شده و ۹۸۲  غرفه در ۹ سالن متعلق به فعالان استان‌ها، ۹ سالن متعلق به دستگاه‌های دانش‌بنیان و یک سالن نیز برای گردشگری سلامت در نظر گرفته شده است.

شالبافیان از حضور ۱۱ کشور خارجی در این نمایشگاه خبر داد و گفت: در این دوره از نمایشگاه، نمایندگان و فعالان صنعت گردشگری از کشور‌های روسیه، ترکیه، مالزی، اندونزی، تایلند، ازبکستان، ویتنام، تاجیکستان، زیمباوه، تانزانیا و سریلانکا حضور دارند.

وی همچنین به اعلام حضور ۶۹ دفتر خدمات مسافرتی خارجی به‌غیر از دفاتری که غرفه دارند، اشاره کرد و افزود: این دفاتر خدمات مسافرتی بیشتر از شهر‌های کازان و سن‌پترزبورگ روسیه هستند.

وی در ادامه خاطرنشان ساخت: همچنین در نمایشگاه امسال، دبیر‌کل گردشگری سازمان ملل، دبیرکل سازمان اکو، مدیرانی از سازمان همکاری‌های اسلامی و رئیس کمیته گردشگری ازبکستان نیز حضور خواهند داشت.

این مقام مسئول در وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در ادامه از حضور گروه‌های آیینی و نیز معرفی گردشگری خوراک به عنوان یکی از مهمترین بخش‌های این دوره از نمایشگاه خبر داد و تاکید کرد: همچنین بیش از هزار و ۵۰۰ فرصت سرمایه‌گذاری و ۶۰۰  بسته سرمایه‌گذاری در این نمایشگاه حضور خواهند یافت.

معاون گردشگری کشور گفت: یکی از موضوعات مهم دیگر که باید به آن توجه کرد، همکاری بانک‌های عامل با سرمایه‌گذاران حوزه گردشگری است. در این نمایشگاه شاهد آمادگی بانک‌ها برای ارائه تسهیلات به پروژه‌های گردشگری خواهیم بود؛ در این دوره بانک‌های عامل در نمایشگاه حضور خواهند داشت و مسائل و مشکلات و موانع پیشِ روی سرمایه‌گذاران را در محل برطرف خواهد کرد.

شالبافیان ادامه داد: نمایشگاه‌ها نشانه‌ای برای افزایش عزم برای جذب گردشگر و رونق گردشگری است. از برخی از کشور‌ها اینفلوئنسر دعوت کردیم و در این نمایشگاه ۲۰  اینفلوئنسر حضور خواهند داشت؛ همچنین وزارت امور خارجه در معرفی و اطلاع‌رسانی این نمایشگاه و نیز تولید محتوا با ما همکاری داشته و باعث شده که این نمایشگاه در کشور‌های هدف ما معرفی شود. در همین حال با توجه به لغو روادید با تعداد زیادی از کشورها، از برخی از آن‌ها در این نمایشگاه غرفه داریم.

ارسال نظرات
آخرین اخبار